מנכ"ל רשת קרוגר האמריקאית על התנהגות הקונים בעידן הקורונה

01/05/2020

תרגום ועריכה: עירית גלילי

רודני מקמאלן מנכ"ל קרוגר אחת מרשתות המזון המובילות בארה"ב, מתייחס לאופן שבו הוא צופה את התנהגות הקונים בעולם המזון בעקבות משבר הקורונה

מנכ"ל קרוגר מספר שהוא מנהל "שיחות סדירות" עם מנכ"לים של סופרמרקטים בסין, איטליה, הונג קונג, סינגפור, אוסטרליה וקנדה.

"כולנו מנסים להבין מה תהיה התנהגות הקונים בטווח הארוך" הוא אומר.

רודני מקמאלן רואה את הצרכנים עוברים שלושה שלבים של התנהגות:

בשלב הראשון - כאשר התפרצות הנגיף החלה להתפשט הלקוחות החלו לצבור ולאגור פריטים. זה קרה בארה"ב בתחילת מרץ. 

בשלב השני -  ירד מעט הביקוש אך הוא  נותר גבוה מהרגיל .זה קרה בארה"ב בסוף מרץ במרץ ובאפריל.

בקרוגר ראו עלייה של 30% במכירות החנויות, ביחס להערכות האנליסטים שהמכירות יגדלו ב - 2.5% השנה.

לגבי השלב השלישי – שלב "הנורמלי החדש", לדברי מקמאלן, עדיין לא ברור כיצד הוא ייראה.

"אנחנו מבצעים השקעות בנוגע לעובדים/השותפים שלנו, החנויות ושרשראות האספקה כדי להיערך לשלב השלישי".

סין כבר נכנסה לשלב השלישי, הוא אומר והממצאים ממנה נותנים ל-Kroger תובנות לגבי היערכות לשלב זה.

מקאלן מתייחס גם לנושאים רבים אחרים, ביניהם, הביקוש למגוון הפריטים: למשל לנייר טואלט ומוצרי חיטוי "אין לי מושג כמה נייר טואלט יש כיום לאנשים בבתיהם," הוא אמר. "במשך שבועות מכרנו כפול מהמכירות המסורתיות".

לדבריו "בכל יום אנו משפרים את שרשרת האספקה שלנו וכל יום אנחנו מתקדמים בקשר עם ספקי ה – CPGs".

הוא אומר שאין מחסור במזון בשרשרת האספקה. וכל עוד אנשים קונים מה שהם צריכים ולא אוגרים היא תמשיך לעבוד היטב.

לדבריו  לשרשרת האספקה של Kroger יש "יתרון משמעותי" בשל רכישת הרוב המכריע של מוצריה מחברות אמריקאיות. אבל הוא היה צריך להתערב באופן אישי כדי לקבל מסכות וכפפות מהספק הסיני.  משהו שהוא לא מבצע בשגרה.

בנוגע להתנהגות הקונים – ברשת מזהים שיורדת תדירות הקניה אבל סל הקניה בכל ביקור בחנות עולה.

"לפני עידן הקורונה הקונים קנו מה שהיו צריכים לצריכה ביומיים הקרובים". כעת הם קונים לשבוע או שניים ובוחרים לקנות בחנויות בהתבסס על מה שיש להם במלאי.

בנוגע למגמות האכילה  - אכילת בבית יכולה להפוך למגמה ארוכת טווח שתסייע ל Kroger. "עלות מזון של משפחה של ארבעה בבית היא כמחצית או שני שליש פחות  מהעלות של יציאה לאכילה בחוץ" אומר מקמאלן.

"נראה שאנשים אוהבים לבשל למשפחה/עם המשפחה יותר מכפי שהם חשבו" הוא אמר.

"אנחנו עובדים קשה כדי לוודא שאנשים מתאהבים באכילה כמשפחה" .

Home Chef, קיט הארוחות של קרוגר, רואה ביקוש מוגבר ומגיע לשיא הקיבולת היומית שלו מהמכירות המקוונות. ערכות ארוחות אלה זמינות גם בחנויות.

בנוגע לצריכה במיתון אומר מקמאלן: "אנחנו לא רואים שום התנהגות קניה שנראית כמו מיתון עד כה".

"Kroger, כמו רוב הסופרמרקטים, נוטה לבצע טוב יותר במהלך המיתון בכל מקרה" הוא אמר. 

 "אני תמיד מספר לאנשים כשיש לך מיתון כל שנה נחשבת כשתיים, כשאתה עושה דברים כמו שצריך".

בנוגע לבטיחות הלקוחות והעובדים: לדבריו הרשת ביצעה מספר תהליכים, כולל התקנת מחיצות פלסטיק בקופות, סימון היכן הלקוחות צריכים לעמוד בתור, תכנון מעברים בכיוון אחד, והגבלת מספר הלקוחות בחנויות. לדבריו עד עכשיו הוא לא רואה השפעה משמעותית של צעדים אלו על המכירות. "אנחנו מוצאים שאנשים מוכנים לחכות כל עוד זה בטווח ההיגיון," הוא אומר.